Van Picton naar Kaikoura 170 km 13-1-2014 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Van Picton naar Kaikoura 170 km 13-1-2014 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Van Picton naar Kaikoura 170 km 13-1-2014

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt besloten we in Picton het museum waar onder andere de geschiedenis van de walvisvaart en van het stadje zelf tentoon gesteld werd, te bezoeken. Het was leuk, veel oude gereedschappen en foto's en heel klein. Iets meer dan een half uur hadden we nodig om het te bekijken. Daarna op weg naar Kaikoura.
Voor het eerst reden we niet in een landschap met alle kleuren groene bomen en struiken, een tropisch regenwoud of woeste rotshellingen en bergen met slingerbochten. Vandaag bestond het landschap gedurende 60-70 km uit geel bruine/ beige hellingen waar een soort helmgras op groeide. Het leek alsof de grond droog en dor was, maar de wind bewoog lange grassprieten en dat gaf een prachtig effect. De hellingen waren glooiend en daar waar het groen was, bleken dit wijngaarden met druivenranken te zijn. Heel bijzonder en mooi om doorheen te rijden.
Vanaf Blenheim volgden we de kustweg en die liep afwisselend vlak langs zee of wat dieper landinwaarts. Tegen 14.00 uur kwamen we in Kaikoura aan. Jammer genoeg hadden we ondérweg weer regen gehad en was het hier grijs. Na te hebben in
gecheckt besloten we toch erop uit te gaan. Ik wilde vandaag dolfijnen en/of walvissen zien. We kregen de tip naar South Bay te gaan, daar was de kans groot....... We konden daar een prachtige wandeling hoog boven de zee op een klif maken. Het pad was goed, het uitzicht prachtig en zeker toen de zon zich even liet zien, was het uitzicht schitterend. We hebben daar ruim anderhalf uur gewandeld maar helaas.......geen dolfijn of walvis gezien.
Met de auto nog een ritje langs de kustlijn gemaakt, maar ook daar geen walvis of dolfijn te bekennen. Wel hebben we zowel tijdens de wandeling als in de auto nog zeehonden gezien.
Tegen 18.00 uur besloten we maar meteen een eettentje te zoeken en hebben we allebei een heerlijke pasta gegeten. Morgen nog een flinke rit naar een hostel op een uiterst puntje aan de oostkust voorbij Christchurch.

• 14 Januari 2014 - 07:24

Marianne:

Hallo Yvonne en Joost,

We genieten mee door de uitgebreide verslagen en mooie foto's. Nog een paar dag op ontdekking en mooie dingen zien en dan weer terug naar een herfstig Nederland!
    Maak er nog een paar mooie dagen van en alvast een goede en veilige reis terug!

Groetjes, Reinier&Marianne