Geen internet 29-12-2013 - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Geen internet 29-12-2013 - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Geen internet 29-12-2013

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 December 2013 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Voor het eerst komen we ergens waar geen internet is en ook niet te vinden in de hele omgeving. Daarom vandaag twee verslagen, waarvan de eerste om 12.00 uur vanuit de hostel in Dunedin waar we de komende twee dagen verblijven.
Op zondag 29-12-2013 moesten we 215 km naar een dorpje vlak buiten Oamaru rijden. Voor het eerst een hele dag grijs, motregen en laag hangende bewolking gehad. Daarnaast ook fris en winderig. De eerste dag dat Joost een lange broek en een extra tshirt aan gedaan heeft.
De reis naar de hostel ging prima, niets bijzonders dan veel water, zowel langs de weg in de vorm van meren als van regen en motregen.
Tegen 14.30 waren we bij de hostel waar we onze bagage weg gebracht hebben en informatie hebben gevraagd over de pinguïns in dit gebied.
We kregen een papier met de route naar een uitkijkpunt mee.
Eerst een bezoek gebracht aan de Moeraki Boulders, grote ronde rotsen in de zee. Deze worden geformeerd doordat duizenden jaren geleden op dezelfde manier zoals parels ontstaan een klein deeltje zich ergens nestelde, waarom heen de rots zich vormde. Heel bijzonder zeker ook vanwege het woeste weer, de wind en de golven erom heen.
Daarna naar de Lighthouse Road in Moeraki, het uiterste punt op een heuvel met uitzicht op zee, maar vooral ook op: zeehonden groot en klein, vogels en een paar geelogige pinguïns, die zeer zeldzaam zijn en waarvan wij er vier hebben gezien.
Joost liep een pad af waar de zeehonden op twee meter afstand lagen en gelukkig bleven liggen. We hebben allebei een zeehond in het water zien zwemmen, zeehondjes samen zien spelen en moeder zeehond lui op de rots zien slapen. Het was weer de moeite waard.
Op de terugreis gegeten in de lokale Taverne tussen de lokale bevolking! Daarna naar ons flower power hostel met de mooie rode, paarse, lila muren en dekbedden.