Dunedin, Royal Albatrossen en nog eens pinguïns - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Dunedin, Royal Albatrossen en nog eens pinguïns - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Dunedin, Royal Albatrossen en nog eens pinguïns

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 December 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vanmorgen zijn we vanuit onze hostel naar Dunedin vertrokken, een rit van maar 85 km. Daarom af en toe even een stukje toeristisch, maar gezien het slechte weer, regen en mist, konden we niet veel van het uitzicht langs de kust genieten.
Vandaag weer een natte dag, jammer.
We waren al tegen 11.30 bij onze hostel en konden zo waar al inchecken. Het is een hostel in een oud gebouw aan de rand van het centrum van de stad. Toen het even droog was, zijn we naar het station gelopen om kaartjes voor een speciale treinreis,die we morgen gaan maken.
Voor vandaag hadden we een tour besproken bij het Royal Albatross Observatory en een Pinguïn tour bij een Pinguin reservaat, beide op het Otago Peninsula vlak bij Dunedin. Op weg daarnaar toe regende het vreselijk en tot overmaat van ramp moesten we tanken. Daarmee wil Joost altijd zo lang mogelijk wachten en tijdens deze vakantie was het nu de tweede keer, dat hij het uitstelde. Dit keer bleek er in de wijde omgeving geen benzinepomp te zijn en waren we gedwongen de tour voor de Albatrossen af te bellen en terug te rijden naar Dunedin :):):(.
Zoals Cruijff zegt: elk nadeel heb zijn voordeel...... Het was droog toen we opnieuw langs de zee naar de plaats voor de pinguïn tour reden.
We hadden besproken voor 17.45 uur, maar waren er om 16.00 uur en konden meteen mee. We werden naar een gangenstelsel gebracht waarvan uit je Geeloog pinguïns op hele korte afstand kon zien. In dit gebied waren er 30 die pas eind van de middag weer terugkwamen van hun tocht naar zee. Toen wij er waren hebben we een koppeltje, een mannetje met kind en een vrouwtje gezien. Daarna nog een wandeling op de rotsen gemaakt en van dichtbij Blauwe pinguïns in broedkastjes en zeehonden op een berghelling gezien.
Vervolgens zijn we doorgereden naar het Observatiecentrum voor Albatrossen. Daar konden we aansluiten op een tour om 18.00 en kregen we veel te horen over het leven en gewoontes van de Albatros, met zijn vleugel spanwijdte van 3 meter de grootste zeevogel ter wereld. In het Observatiecentrum hebben we drie albatrossen van dichtbij achter het glas gezien. Ook kwamen er nog vier aanvliegen en zagen we die landen. Mooi.....
Op de terugweg hoosde het vreselijk. Het water kwam ook de berghelling afstromen en nam daarbij veel van de gele grond mee, waardoor de weg verkleurde en het water in de zee ook geel werd. We zagen ook meteen dat er hele brokken gesteente van de berghelling mee naar beneden kwamen.
In een klein gehucht besloten we te stoppen en te gaan eten, het was ondertussen 19.30 dus wel tijd voor een hapje. Uiteindelijk waren we tegen 21.00 uur weer in ons hostel.

• 30 December 2013 - 12:26

Margreet:

hoi, jammer dat jullie wat minder weer hebben maar jullie zien wel heel veel mooie natuur en dieren

• 30 December 2013 - 13:44

Joyce En Ad:

Het echte Nieuw Zeeland is duidelijk begonnen. Hoe schitterend. Inderdaad zie je overeenkomsten met de omgeving van de Hobbit waar ik eergisteren naar toe was.
    Voor nu al vast een heel mooi uiteinde van 2013 (dat zal zeker lukken) en ook een heel goed 2014.

• 30 December 2013 - 15:42

Antoinette :

Hallo Yvonne en Joost,

Met veel plezier lees ik jullie verslagen en bekijk ik jullie prachtige foto's. Heel leuk dat ik daarvan getuige mag/ kan zijn. Een goede jaarwisseling gewenst en nog heel veel WAAAUUWW ervaringen in het nieuwe jaar.

Lieve groet, Antoinette

• 30 December 2013 - 17:08

Ineke:

Ik wist niet dat Joost de spanning zo kon opvoeren door zolang mogelijk te wachten met tanken! Dat heeft Boudewijn wel afgeleerd ... wij stonden met de camper met ruim 40 graden buitentemperatuur bij Joshua Tree NP zonder brandstof. Don't do it again Joost!!

• 30 December 2013 - 19:30

Helma:

Hoi reizigers,

het weer is daar niet zo anders als hier regen en wind, maar ik wil wel heel graag
    Met jullie ruilen hoor.
    Willem en ik willen jullie alvast een goed uiteinde (nog wel op het uiteinde van de wereld)
    En een goed 2014
    ik begrijp dat jullie nu al oudjaar hebben. Is het niet raar om dat zo te vieren !
    Veel xxxx
    Helma en willem

• 31 December 2013 - 00:15

Aag:

Wel een groot verschil, zo te zien, het Noorder-en het Zuidereiland (ik ga voor dat ongerepte....)!
    En niets veranderlijker dan het weer dus dat komt goed.
    Wordt oud en nieuw daar ook/anders gevierd? Geen oliebollen denk ik maar ik wens jullie alvast een gezellige avond en een goed en gezond 2014!!!!