Milford Sound 3-1-2014 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Milford Sound 3-1-2014 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Milford Sound 3-1-2014

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Gisteren 2-1-2014 is het de hele dag blijven regenen en soms zelfs stortregenen. We hebben wat rond getoerd in de omgeving, waarna we heel veel moeite moesten doen om ergens te kunnen eten. Het zat overal bomvol en er waren wachttijden die opliepen tot 1 uur. Uiteindelijk een restaurant gevonden waar we na 20 minuten wachten een tafeltje kregen en heerlijk gegeten hebben. Vandaag 3-1-2014 is niet anders begonnen dan waar het gisteren ophield: de hele nacht en ook s morgens toen we opstonden REGEN......
We hadden de wekker op 7.15 uur gezet omdat we om 10.30 uiterlijk bij de boot voor de fjordentocht moesten zijn. Het was maar 120 km maar veel bochten en hellingen en aangeraden werd op tijd te vertrekken.
We zaten om 8.00 uur in de auto en hebben ondanks de vele regen een prachtige tocht deels door de bergen gehad. We hebben al veel watervallen gezien, maar vandaag sloeg alles...... Wat viel er een hoeveelheid water aan alle kanten van en uit de bergen naar beneden in stroompjes die woeste stromen werden, geweldig om te zien. In een droog seizoen valt er 7-9 meter water in deze streek en in natte jaren 12-14 meter per jaar. Daarom ligt er boven op het zoute water een laag van 3-4 meter zoet water.
Vlak voor het vertrekpunt reden we door een 1,2 km lange donkere tunnel met 1 rijbaan. Toen we die uitkwamen moesten we een aantal km vrij steile bochten naar beneden maken voor we weer op een gewone vlakke autoweg reden. Ook weer erg mooi.....
De boottocht was mooi maar NAT, KOUD EN HEEL WINDERIG...... Hierdoor was het jammer dat we niet alles gezien hebben en ook niet het fjord tot aan het eind, de Tasman Zee, bevaren hebben. Het water was te wild, de golven te hoog....
Ook hier weer prachtige watervallen gezien, was toch een hele mooi tocht. Hopelijk kunnen we morgen foto's plaatsen, hebben nu geen gelegenheid.
Tegen 15.30 waren we weer terug in Te Anau en hebben we de was nog maar eens gedaan, was al weer 10 dagen geleden en dan raakt op een gegeven moment wel alles op. Nu is het droog en hopen we morgen op een mooiere dag.....

• 03 Januari 2014 - 09:41

Marja Fr.:

hoi,
    ja jammer van al die regen, maar ja, als je zo lang weggaat wil het weleens regenen, toch?
    Laten we hopen dat de zon weer snel komt!
    O ja, en nog proficiat met jullie dochter! was ik nog vergeten in de vorige reacties. Doei!

• 03 Januari 2014 - 11:59

Marja:

Milford Sound is speciaal bij slecht weer. Dus ook een beetje geluk.