Te Anau naar Wanaka 220 km - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Te Anau naar Wanaka 220 km - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Te Anau naar Wanaka 220 km

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vandaag begon zoals de afgelopen dagen .......met regen. Gewone tijd opgestaan en gaan ontbijten, waarna we tegen 10 uur vertrokken. Ondanks de regen was het weer een mooie rit langs bergen en meren met prachtige vergezichten. Tegen 12.00 uur waren we bij Queenstown en besloten we de auto te parkeren en daar op zoek te gaan naar een opticien. We vonden hem maar hij was in tegenstelling tot de meeste winkels gesloten. Het was druk en nat in Queenstown en na de lunch zijn we doorgereden naar onze hostel.
Deze laatste 60 km hebben we een prachtige bergrit gehad. Het ging steil omhoog met haarspeldbochten waar je met 25-30 km per uur doorheen reed. Het uitzicht was ook geweldig. De afdaling mocht er ook zijn. Wat ons vandaag wel opvalt, is dat het wel bijltjesdag/ gehaktdag of nacht geweest is, want we hebben meer dan normaal allerlei dode beesten op en langs de weg gezien......
In deze regio zie je verder de weiden vol staan met koeien, schapen en herten.
Tegen 15.00 uur waren we in Wanaka, een leuk dorpje aan een meer en aan de voet van Mount Aspiring ruim 3000 meter hoog. Het dorp is iets groter en heeft wat meer uitstraling dan waar we de afgelopen weken geweest zijn, maar het ziet er overal altijd even vriendelijk uit.
Nadat we de auto uitgeladen hadden, gingen we het dorpje bekijken. Hier zelfs een opticien, maar die is morgen pas open. Daarna een terrasje gepikt, maar aangezien het hard waait, zijn we toch maar naar binnen gegaan. Ik ben overgestapt op de cider in allerlei smaken te krijgen en een heerlijk fris drankje, dat de baco goed kan vervangen en als frisdrank ga ik voor de lemon, lime en bitter, heerlijk.......

• 05 Januari 2014 - 11:58

Annemarie En Frans:

Wat gaan jullie bij een opticien doen. Wil je perse een nieuwe bril??? En wel jammer dat jullie steeds regen hebben. Maar wat een mooie foto's en herinneringen maken jullie daar. Nog een dikke week te gaan. Geniet er nog van. Frans en Annemarie

• 05 Januari 2014 - 16:23

Helma:

Hi Joost en Yvonne,

Wat jammer dat jullie de laatste dagen zoveel regen hebben. Je snapt wel als de zon schijnt is
    Milford Sound nog mooier. Ook al is het met regen al mooi.
    Het is voor ons toch wel heer herkenbaar allemaal. We beleven het ook nog een keer door
    jullie verhalen.
    We hebben niet teveel gezegd, hé!
    Geniet nog maar heel goed van de tijd die jullie daar nog hebben.
    Wel leuk dat je als er ergens anders bent ook de producten leert te waarderen die je thuis
    niet zou proberen.
    Ik zal de cider alvast koud zetten!

Veel lieve groetjes van Helma en Willem