Wanaka 6-1-2014 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Wanaka 6-1-2014 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Wanaka 6-1-2014

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vanmorgen scheen de zon en was de lucht strakblauw, een welkome verandering ten opzichte van de afgelopen dagen. Jammer genoeg waaide het erg hard, waardoor het toch wat fris aanvoelde, maar.......droog en dat is ook heel wat. Na de middag bewolkte het wat meer, maar was het een mooie dag.
Om 9 uur eerst Gijs en Iris op FaceTime gezien en gesproken en daarna gaan ontbijten. Voor vandaag hadden we niks bijzonders op het programma staan, maar wilden we zo wie zo naar de opticien om Joost zijn bril te laten maken. Dit lukte vanmorgen niet, maar toen we vanmiddag terugkwamen was het met een uurtje in orde gemaakt.
We hoopten met de auto dichtbij Mount Aspiring te kunnen komen en daar te gaan wandelen. Dit was helaas niet het geval vanwege het feit dat er zeker 20 km over een grindweg gereden moest worden. De kans op beschadiging van de huurauto vonden we te groot, daarom omgedraaid en naar Lake Hawea gereden met het plan daar een wandeling te maken. Aangezien die wandeling grotendeels langs het meer was en de wind nog steeds erg hard blies, besloten we ook dit niet te doen.
Op de terugweg naar Wanaka stopten we voor een wandeling naar Mount Iron, 90 minuten in totaal maar wel moeilijkheidsgraad Medium..... Nou dat was te merken! We hebben vreselijk steil moeten klimmen en dalen maar kregen er een prachtig uitzicht voor terug en vonden het echt weer de moeite waard. We zullen in het vervolg misschien wel eerder kiezen voor een Easy wandeling die wat langer duurt, dan een kortere maar Medium, want het steile klimmen en dalen is niet echt goed voor onze knieën.
De rest van de middag wat gelezen, wat gedronken en heerlijk bij de Indiër gegeten. Ons avondeten bestaat zo wie zo voornamelijk uit: Thais, Indisch , Chinees of Italiaans. Een gewoon restaurant waar je friet en vlees kunt eten, slaan we meestal over.
Verder hebben we eigenlijk al bijna 4 weken geen televisie gekeken. Zelfs als we geen WiFi hebben, gaat hij amper aan, hooguit om even naar het nieuws te kijken.