Joost als stuntvlieger 11-1-204 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Joost als stuntvlieger 11-1-204 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Joost als stuntvlieger 11-1-204

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vanmorgen zag het ernaar uit dat het een mooie dag zou worden en voor Joost zelfs een fantastische dag.
Vanaf het moment dat we in Nieuw Zeeland aankwamen, had Joost besloten te gaan skydiven, natuurlijk wel een duosprong, totdat........we een folder onder onze ogen kregen van:
http://www.uflyextreme.co.nz/you-fly-stunt-plane.php of wel een vliegtuig besturen en stunts uithalen zoals een looping, rechtsom en linksom draaien of op je kop vliegen.
Toevallig kwamen we op onze reis naar onze huidige hostel gistermiddag langs het vliegveldje waar dit bedrijfje zit. "Als je nu niet naar binnen gaat, komt het er niet meer van en krijg je er eeuwig spijt van", zei ik........ Daarom gestopt, informatie gevraagd en jawel.....een afspraak gemaakt voor vanmorgen 11.30 uur, 11.00 uur aanwezig zijn voor briefing.
Eenmaal geboekt werd Joost toch wel wat zenuwachtig en begon hij te twijfelen of hij wel durfde. Vanmorgen gewoon ontbeten en er naar toe gereden, gekeken hoe iemand voor hem wegging en terugkwam.
Daarna was hij aan de beurt en kreeg een uitgebreide uitleg over hoe alles zou gaan en wat hij wel of niet mocht of moest doen. Veel informatie gegeven door een hele enthousiaste vliegenier, die goed wist welke twijfels zijn klanten zouden kunnen krijgen, ook Joost....
Toen ging het toch echt gebeuren. In het vliegtuig, koptelefoon op, vastgespen, de motor starten en weg waren ze....15 minuten de lucht in was vanaf de grond redelijk snel voorbij.
Joost zag wat grauw, voelde zich duizelig en niet zo lekker en had vreselijke dorst, maar ook vreselijk genoten. Het was geweldig en op de opnames die gemaakt zijn door het bedrijf en door onze eigen GoPro is dat ook goed te zien. Een ervaring om nooit te vergeten!!!!
Na de vlucht bleef Joost nog wel een uurtje niet zo lekker, maar daarna trok het weg. De rest van de middag, al met al was het tegen 14.30 uur, hebben we niets meer gedaan dan lekker buiten in de schaduw gezeten. De zon is te warm en door de dunne ozonlaag verbrand je heel erg snel, dus zitten we niet of nauwelijks in de zon. Ook het licht is erg fel en daarom draag ik heel veel mijn zonnebril en mijn pet anders gaan mijn ogen pijn doen en moet ik constant met mijn ogen knijpen.

  • 11 Januari 2014 - 08:27

    Marja:

    Stoer Joost! Ik hoor graag een keer de details. Geniet van de laatste mooie en warme dagen in NZ. xxx

  • 11 Januari 2014 - 10:52

    Marcelle:

    Stoer, maar, Hoe ouder hoe gekker????????

  • 11 Januari 2014 - 11:01

    Marja Fr. :

    whow Joost, wat een lef! maar een ervaring om nooit te vergeten!

  • 11 Januari 2014 - 12:11

    Joan:

    Wauw..wat een ervaring..
    Nog veel plezier. Dikke knuf

  • 11 Januari 2014 - 15:18

    Annemarie En Frans:

    Zo Joost, wat dacht jij? Ik zit aan de andere kant van de wereld dus ik kan wel zo'n stunt uithalen? Pff wat een lef. Volgens mij heeft Yvonne ook een beetje gebibberd tot jij weer veilig op de grond stond.
    Yvonne wat een leuke verhalen schrijf je en ze worden goed bekeken. Al 21.464 x! Geniet van deze laatste dagen, straks moet je je gaan insmeren met vaseline....tegen de kou....

  • 11 Januari 2014 - 22:46

    Marja Br.:

    Ha Kantje en Joost,
    Heel stoer van Joost, ik doe het hem niet na. :-)
    Geniet van jullie laatste dagen en van het mooie weer !

  • 12 Januari 2014 - 16:44

    Ellien:

    Superdapper en stoer van je , Joost.
    Dit zijn inderdaad dingen waar je niet zo snel de kans voor krijgt. En je hebt die gegrepen!
    Enne....Yvonne, ik zou ook lekker vanaf de grond meekijken, net al jij hebt gedaan gedaan.

    ik wens jullie nog een paar mooie dagen!

    Gr. Ellien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Joost en ik gaan 16 oktober 2011 voor 4 weken op vakantie naar Australië en willen jullie via deze wegblog op de hoogte houden van onze ervaringen.

Actief sinds 02 Okt. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 34665

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 16 Januari 2014

Nieuw Zeeland

16 Oktober 2011 - 17 November 2011

Rondreis Australië

Landen bezocht: