Punakaiki naar Marahau 290 km 10-1-2014 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Punakaiki naar Marahau 290 km 10-1-2014 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Punakaiki naar Marahau 290 km 10-1-2014

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

Na gisteravond in de plaatselijke taverne gegeten te hebben, zijn we nog een stuk langs het strand gaan lopen. Zoals het water invloed heeft op de rotsen, hebben we gisteren tijdens onze reis kunnen zien wat de wind doet met de bomen die aan de kust groeien. Je kunt precies zien waar meestal de wind vandaan komt, want die kant van de boom heeft geen bladeren en is kaal. De kant waar de wind geen vat op heeft is begroeid en zo staan de bomen allemaal een richting uit te wijzen. Een prachtig gezicht.
Vandaag een rit van 290 km die ons van de rotsachtige en bergachtige regio naar een wat vlakker gebied heeft gebracht. Ineens zitten we tussen de fruit boomgaarden en de wijngaarden en moeten we tussendoor een flinke klim maken om weer een berg over te kunnen.
Onze hostel ligt in een verlaten gebied op een berg die we eerst 5-6 km moeten beklimmen en dan nog een steil pad naar de hostel zelf. Hij staat in het Abel Tasman National Park een kilometer of 3 van de zee en een kilometer of 10 van het eerste kleine dorpje waar je iets kunt kopen. We moeten 20 km rijden om ergens iets te kunnen gaan eten.......
Vanmiddag arriveerden we er tegen 14.30 uur en waren wel een beetje gaar van het rijden. Daarom tot een uur of half zeven lekker buiten voor onze kamer gezeten, gelezen, wat gedronken en voor de laaste keer deze reis een wasje gedaan. Het aftellen is begonnen.......

• 10 Januari 2014 - 12:27

Herman En Maria:

We wensen jullie een fijne terug reis, geniet nog lekker nu en straks in ons kikkerlandje,
    De winter gaat beginnen !!!!! (Zeggen ze ) :)
    Tot ziens we hebben jullie goed bijgehouden!!!!!!
    Liefs maria en herman

• 10 Januari 2014 - 13:56

Anita:

Maak er nog mooie laatste dagen van, wij genieten nog even mee!
    Daarna natuurlijk weer een goede en behouden reis terug!
    Anita

• 10 Januari 2014 - 17:20

Marja Fr.:

wat gaat het toch snel voorbij! ik zal jullie mooie verhalen gaan missen hoor! maar ik neem aan dat er toch nog een paar mooie dagen voor jullie aankomen. geniet ervan!