Dunedin naar Owaka 1-1-2014 - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Dunedin naar Owaka 1-1-2014 - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Dunedin naar Owaka 1-1-2014

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Owaka

Terwijl jullie liggen bij te komen van oude jaarsavond en nieuwjaarsdag zit bij on 2 januari er al weer bijna op.
1 januari 2014 om 9.30 vertrokken uit Dunedin, nadat we nog met Ma Lazeroms geskypt hebben. Op zoek naar een tentje waar we iets te eten konden halen en zo waar dat was snel gevonden. In de auto hebben we een bosbessen taartje voor Joost en een muesli slice voor mij met ieder een beker koffie gegeten, waarna we op weg gingen naar Okawa in de Catlins.
Aangezien er verder niet veel te doen was, hebben we er een toeristische route van gemaakt en zijn we gestopt bij Kaka Point waar we koffie met.......worteltaart gegeten hebben, ja ja en hij was heerlijk...
Vervolgens door naar Nugget Point waar we een mooie, steile wandeling naar de vuurtoren hebben gemaakt en daar zeehonden en vogels gespot hebben. Ook dachten we dolfijnen gezien te hebben en had ik heel erg hetzelfde gevoel als toen ik op het strand bij Cadzand naar haaientanden liep te zoeken: " ik zie er een, of nee toch niet, daar ligt er een, nee weer niet......?"
Volgens de informatie waren er bij Curio Bay, het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland, wel dolfijnen te zien, dus reden we daar naar toe. Tegen 16.00 uur aangekomen weer staan turen in het water en teleurgesteld bijna weg gereden.......want ze waren er en we hebben ze gezien. Niet van heel dichtbij en heel moeilijk vast te leggen, maar ze waren er wel, leuk!!!!!!
Onderweg iets gedronken en tegen 19.00 uur weer in onze hostel, waar we in de buurt ook gegeten hebben.

• 03 Januari 2014 - 19:04

Marja Br.:

Ha Kante en Joost,
    Heel erg leuk om op afstand mee te genieten van jullie reis.
    Voor 2014 de aller-allerbeste wensen voor jullie !!!