Franz Josef naar Punakaiki 220 km - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Franz Josef naar Punakaiki 220 km - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Franz Josef naar Punakaiki 220 km

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Vanmorgen wat later wakker geworden en op ons gemak aangekleed en gaan ontbijten. Pas tegen 10.15 uur zaten we in de auto voor een rit naar de noord west kust van het Zuidereiland.
Het was een mooie rit met de nodige bergen en hellingen maar ook met tropische regenwouden waar de " broccoli" bomen en struiken, de varens, de palmen en al die andere bomen struiken in de vele kleuren groen te bewonderen waren. We reden langs de kust en zeker het laatste stuk was erg mooi.
Om 14.30 waren we in onze hostel, die aan het strand ligt en waar ik nu op een veranda in de zo'n deze weblog zit te schrijven. De hostel wordt door 90% jongelui bezocht, de sanitaire voorzieningen en de keuken moeten gedeeld worden. Ben benieuwd of we morgenvroeg in de rij moeten staan bij de toilet en de douche. Het is gelukkig de enige keer dat we geen eigen sanitair hebben. Ik weet het......ik ben een verwend mens, maar stel daar wel erg veel prijs op.
Het is prachtig weer geweest vandaag en de zon schijnt ook nu, s avonds om half negen, nog volop. Punakaiki is bekend vanwege zijn Pancakes rotsen en daar zijn we na aankomst ook naar toe gewandeld, want we zitten er dichtbij. Het was prachtig om te zien met wat voor geweld wat water invloed kan hebben op de vorm van rotsen en gesteente. Fantastisch!!!!!
Tijdens dit bezoek hebben we ook dolfijnen zien zwemmen, weliswaar redelijk ver weg, maar goed herkenbaar.
Aangezien Punakaiki alleen uit een aantal hostels, motels en hotels bestaat en er 1 restaurant is, was de keuze voor het avond eten snel gemaakt. Gelukkig hebben we geen boodschappen nodig want daar moet je 40-50 km voor rijden om een winkel te
vinden.

• 09 Januari 2014 - 19:42

Marcelle:

Eindelijk zon, fijn om te horen en mooie foto's om te zien.
    Hopelijk blijven jullie de zon nog even volgen!
    Geniet nog lekker verder