Snorkelen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: joostenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Oktober 2011 | Australië, Cairns

Vanmorgen vroeg, 6.30 uur, op gestaan. We werden om 7.35 uur opgehaald voor onze snorkelactiviteit. Na langs een aantal andere hotels andere toeristen opgehaald te hebben, waren we om 8.15 uur in de haven en werden door de chauffeeur naar een grote Catamaran gebracht. Er was koffie en thee en na een uitleg over "wat te doen bij......"
begon onze vaartocht. Om mij heen zag ik de gezichten van een aantal Aziaten witter worden en ik dacht bij mezelf: wat vervelend, zeg!!!!!
Nou ik blijk nog steeds een echte dochter van mijn moeder, die weliswaar al op de Vecht " zeeziek" werd, en moest er na een uurtje of anderhalf ook aan geloven. Mijn buik speelde op en ik voelde me steeds beroerder worden. Liet Joost voor alle zekerheid al een kotszak halen, maar daar kwam niets in, ook al was ik beroerd.
Ondertussen nog een wetsuit gepast, duikbril en snorkelbuisje en zwemvliezen gepast, want ik hoopte nog steeds dat ik wel zou kunnen snorkelem.
Een instructie hoe te snorkelen en het gebruik van alles, behalve het wetsuit, was gratis. We schreven ons in voor een tour van 45 minuten en huurden een onderwater fototoestel, dat we helaas niet meer in een wegwerpuitvoering hadden kunnen kopen, omdat we gisteravond pas na 21.00 uur aankwamen.
Om 11.00 uur in de eerste Beach Buggy naar het strand en uitproberen hoe je met je hoofd in het water toch kunt ademen door het buisje met mondstuk! Nou....het is te raden, meteen een slok lekker zeewater naar binnen en een buik die nog steeds rommelde en niet prettig voelde.
Joost ging het meteen goed af en vond het gemakkelijk.
Ik besloot maar wat zelf aan te modderen en niet met de tour mee te gaan, daarvoor voelde ik me te beroerd.
Na eeen half uutje terug naar de boot, waar ik ben gaan liggen en me tot een uur of 13.00 uur heel beroerd heb gevoeld. Van een NL stel kreeg ik nog een pilletje tegen de zeeziekte en dat heb ik om 13.30 in genomen, waarna de misselijkheid wegtrok en ik tegen 14.30 uur een kopje thee en plakje cake heb kunnen eten.
In de tussentijd heeft Joost zich prima vermaakt en het zou zo maar kunnen dat hij een nieuwe hobby heeft gevonden! Hij vond het fantastisch!!!! Het was prachtig onder water en de vissen, het koraal en de zee annemonen waren prachtig.
Op een CD staan de foto's die hij heeft gemaakt, maar die heb ik nog niet gezien en vanuit hier mag je ook niks vanaf een CD of USB stick op de comptuter zetten. Dit komt nog.
Om 17.30 waren we weer in het hotel en hebben daar lekker iets gedronken. Nu na het eten gaan we kijken of we morgen in Cairns nog iets doen of meteen doorrijden naar ons volgende hotel en onderweg iets doen.
Morgen horen jullie dat wel.

  • 26 Oktober 2011 - 11:23

    Steffie:

    En toen waren er foto's!!
    Goed zo! Krijg ik er eindelijk een beeld bij. Super!

    Tot Skypes! xxx

  • 26 Oktober 2011 - 11:23

    Steffie:

    En toen waren er foto's!!
    Goed zo! Krijg ik er eindelijk een beeld bij. Super!

    Tot Skypes! xxx

  • 26 Oktober 2011 - 13:23

    Jolanda Franken:

    Oh jeetje!! Balen zeg dat je zo ziek bent geworden! Gelukkig heeft Joost kunnen genieten voor twee ;)
    De onderwaterwereld moet echt prachtig zijn, dus ben benieuwd! x

  • 26 Oktober 2011 - 15:50

    Marcelle:

    Fam. Lazeroms en water geeft al snel een beroerd gevoel!
    Jammer voor je, hopelijk kunne de foto,'s wat goed maken.
    By the way misschien een leuk idee voor de achtertuin: duik ijver voor Joost!
    Goede reis en tot lezens xx

  • 26 Oktober 2011 - 22:00

    Helma Olyslagers:

    Hoi Buddy's,

    Als ik dit zo lees hebben wij een duik buddy erbij; fijn Joost join the club.
    Jammer voor je Yvonne dat je zeeziek bent geworden. Ik denk dat jij het ook prachtig gevonden zou hebben. Maar misschien komt er nog een andere keer om het uit te proberen. Het is erg leuk om nu wat foto's te zien. Wat benijd ik jullie, met zo'n prachtige natuur. En zoals het bij reizigers gaat; je moet er wat voor doen maar het resultaat is er na. Nou dat geldt zeker voor jullie als ik de foto's zie. Blijf er vooral heel hard van genieten!!!
    Wij genieten ook mee!!!

    veel liefs
    Helma en Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Joost en ik gaan 16 oktober 2011 voor 4 weken op vakantie naar Australië en willen jullie via deze wegblog op de hoogte houden van onze ervaringen.

Actief sinds 02 Okt. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 34658

Voorgaande reizen:

11 December 2013 - 16 Januari 2014

Nieuw Zeeland

16 Oktober 2011 - 17 November 2011

Rondreis Australië

Landen bezocht: