Van Mission Beach naar Townsville 240 km - Reisverslag uit Townsville, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Van Mission Beach naar Townsville 240 km - Reisverslag uit Townsville, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Van Mission Beach naar Townsville 240 km

Door: joostenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 Oktober 2011 | Australië, Townsville

Na een goede nachtrust en zonder een zonsopgang ( Joost had de wekker op half 5 gezet, maar toen was het nog pikkedonker. De volgende keer dat hij wakker werd, je raadt het al, scheen die zon al volop!) hebben we luxe op het terras van het ontbijt genoten. Daarna rustig de auto in gepakt en tegen 9.30 vertrokken.
We boffen want het is weer een mooie dag. Dit terwijl het hier vorige week slecht weer is geweest met veel wind en regen.
De dag begint heel goed, want op nog geen 10 km van het hotel zien we een Cassowarie langs de snelweg lopen. We zijn gestopt en Joost heeft er foto's en een filmpje van gemaakt.
Op weg naar Townsville gaan we bij het Edmund Kennedy, volgens mij geen familie van......, National Park van de snelweg. We volgen de aangegeven route, rijden een beetje dirt road en komen uit bij de Stille Oceaan. We dachten er te kunnen wandelen, maar helaas geen wandelpad te vinden. Verder erg veel kapotte bomen en verwoeste Natuur. Het gevolg van het verschrikkelijke slechte weer in februari van dit jaar. De gevolgen ervan zijn hier duidelijk te zien.
Verder over de Bruces Highway naar het zuiden. Evenals gisteren kruisen we een heel erg groot aantal spoorlijnen. Hele smalle spoorlijnen, die volgens ons gebruikt worden om de regionale producten zoals bananen en rietsuiker te vervoeren. Iedere keer de waarschuwing: look (out) for trains! We hebben er nog niet een gezien.
Verder naar het zuiden gaan we er in Cardwell vanaf. We gaan op zoek naar de Cardwell Lookouts en moeten daarvoor een hele klim maken. Het is warm en steil, maar we gaan ervoor. De Lookouts vallen toch wel wat tegen, maar er is weer voldoende energie verbrand.
Als laatste gaan we naar het Reef HQ een groot aquarium waarin een levend koraal is met de daarbij behorende dieren en planten. Dit zodat ik ook het gevoel heb in The Great Barier Reef geweest te zijn. Tijdens dit bezoek zijn we in het schildpadden ziekenhuis geweest. Door de stormen in februari van dit jaar is het seagrass, het belangrijkste voedsel van de schildpadden, naar het vaste land gespoeld en uit de oceaan verdwenen. Hierdoor verhongeren veel schildpadden en spoelen aan land, waar ze in dieren ziekenhuizen opgenomen en verzorgd worden.
Tegen vijf uur hebben we ons hotel gevonden. Voor de eerste keer was het even moeilijk ondanks de navigatie. Het hotel is prima, maar niet te vergelijken met.......
De Wifi voor de IPad werkt niet bij ons hotel. We gaan eerst eten bij de Thai en we zitten nu met een heerlijke McFlurry bij de MacDonald de weblog bij te werken, zodat jullie weer op de hoogte zijn.

• 29 Oktober 2011 - 07:50

Marja:

Wat een luxe hotel hadden jullie! En wat een mooie foto van die cassowarie! Bofkonten.

• 29 Oktober 2011 - 09:32

Jolanda Franken:

Wat een schitterende foto's weer!
    en ach...even zonder wifi is toch ook niet zo erg!! :)

• 29 Oktober 2011 - 09:51

Marie José:

Hoi Joost en Yvonne
    Net jullie hele verslag gelezen.
    Wat een reis!
    En mooie foto's.
    Nog heel veel plezier.Geniet ervan!
    Liefs Marie José

• 29 Oktober 2011 - 11:05

Joan:

heel veel lieve groetjes ..het is iedere keer weer leuk om te lezen en te zien hoe het jullie vergaat....doeg veel plezier verder ik lees het wel weer...Liefs Joan

• 29 Oktober 2011 - 13:29

Marja Fr.:

lekker luxe hoor! en een cassowarie ...??? is dat die loopvogel van de foto?
    greeting Marja