Van Cairns naar Mission Beach 180 km - Reisverslag uit South Mission Beach, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Van Cairns naar Mission Beach 180 km - Reisverslag uit South Mission Beach, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Van Cairns naar Mission Beach 180 km

Door: joostenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Oktober 2011 | Australië, South Mission Beach

Vanmorgen om 8.00 uur op gestaan en op ons gemak ingepakt en ontbeten voor we op weg gingen. Vlakbij het hotel een fles water gekocht, voor wat we toen dachten, onderweg.1,5 liter voor 4 dollar!!!!!!!
Daarna op weg. We kwamen langs een winkelcentrum met een Cole's een supermarkt waar we al eerder waren geweest. Hier o.à. 8 flessen water van 1,5 liter voor 6 dollar gekocht. Je snapt natuurlijk wel waar we voortaan ons water gaan kopen, hè?
Vervolgens bij de Mac een kop koffie gedronken en even het wereldnieuws gelezen.
Op weg naar Mission Beach zijn we gestopt bij de Boulders een stukje regenwoud, waar we een mooie
wandeling langs een uiteindelijk woest stromen riviertje hebben gemaakt.
Vervolgens door naar Josephine 's Falls met weer een wandeling die nu naar een mooie waterval leidde en ook weer een stukje in het tropisch regenwoud liep. Hier kun je de Cassowarie tegenkomen, een struisvogelachtig dier met mooie kleuren. Zo waar liep er een op de parkeerplaats rond, maar voor hij op de foto gezet kon worden, was hij al in de bosjes verdwenen. Hopelijk komen we er onderweg nog wel eentje tegen, want ze schijnen hier veel voor te komen.
Vervolgens op weg naar ons hotel en dat bleek een grote verrassing te zijn. Het ligt hoog op een berg met uitzicht op zee, zo wel vanuit de kamer als vanaf het terras. Op het terras waar luxe ligbedden staan en de temperatuur van het water van het zwembad gewoon warm is, genieten we dubbel, want zulke luxe zijn we niet gewend.
Met een biertje en een baco aan het zwembad met gratis Wifi je weblog bijwerken, dat zal niet heel veel vaker voorkomen, denk ik!
Vanavond proberen we met Steffie te skypen. We hebben haar nog helemaal niet gesproken, dus daar hebben we wel behoefte aan.
Morgen verder!

• 27 Oktober 2011 - 08:23

Jolanda Franken:

Tja, met een biertje aan het zwembad roept fijne herinneringen op ;) héérlijk haha
    LIjkt me helemaal tof om in die luxe een beetje bij te tanken want jullie doen en zien in korte tijd wel heeeeeel erg veel!!!
    Relax, zwem, skype, geniet ze x

• 27 Oktober 2011 - 13:23

Marja (B):

Geweldig om jullie zo te kunnen volgen. Leuke verslagen. mooie foto's.
    Wat heerlijk, zwembad bier en baco'tje ;-)
    Geniet er maar heerlijk van, veel plezier !!!!!!!

Andere Marja, ik ben een collega van Yvonne :-) Ik heb maar even een b achter mijn naam gezet, minder verwarrend voor Yvonne en Joost

• 27 Oktober 2011 - 20:13

Marja:

Jullie maken leuke dingen mee. Zelfs een Cassowarie gezien! Wij hadden dat geluk niet, ondanks dat we er toch een paar dagen hebben rondgereden. Ze zijn schuw zeiden ze.
    Die grote padden zijn een plaag in Australie. Die trappen ze zo dood als ze de kans krijgen!