Van Townsville naar Airlie Beach 280 km - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Van Townsville naar Airlie Beach 280 km - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Van Townsville naar Airlie Beach 280 km

Door: joostenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Oktober 2011 | Australië, Airlie Beach

Vandaag een reisdag zonder uitstapjes of wandelingen. We willen in een keer naar ons hotel en daar eens lekker relaxen. Daarom geen uitgebreid verslag maar een aantal "wist u datjes".
Dit keer hebben we bij de MacDonald ontbeten met toast en jam en koffie.
Wisten jullie dat de Australiers al in grote getale met hamburgers zitten te ontbijten en daar liters frisdrank of milkshakes bij drinken?
Dat er daardoor heel veel dikke mannen, vrouwen en ook kinderen rondlopen?
Dat er bijna net zoveel mannen als vrouwen plakplaatjes/tatoeages hebben?
Dat er ook bijna net zo veel mannen als vrouwen uit de fles ipv uit een glas drinken?
Dat het roken in Australie niet te betalen is? 22 dollar/ 16,50 euro voor een pakje van 30 gram shag.
Ook alcohol heel er duur is?
Dat Joost zijn fototoestel vergat mee te nemen bij het restaurant waar we gegeten hebben en dat hij eigenlijk niet eens meer wist of hij het bij zich had?
Dat hij in Kings Canyon al zijn medicijnen in het hotel had laten liggen en dat deze gelukkig nog naar ons hotel in Alice Springs gebracht konden worden?
Dat het rijden van lange afstanden hier erg eentonig en daardoor vermoeiend is?
Dat er ook in dit deel weer veel dode dieren langs de weg liggen?
Dat we vandaag voor het eerst een lange trein met rietsuiker over de spoorlijn hebben zien rijden?
Dat we weer in een mooi hotel zitten met een prachtig uitzicht op zee en een fijn zwembad?
Dat we weer een aantal foto's geplaatst hebben maar dat ze nog bij de goede dag moeten komen te staan en dat er nog een ondertiteling nodig is?
Morgen bijna 500 km naar Rockhampton, dus dat wordt een lange dag.......

• 29 Oktober 2011 - 11:02

Ineke:

Wat geweldig elke dag een leuk verhaal van jullie belevenissen. Ik kijk er elke dag naar uit! Geweldig!
    Krijgen we ook nog antwoord op de open vragen? Is het fototoestel weer terug? xxx

• 29 Oktober 2011 - 11:44

Jolanda Franken:

Heey Yvonne en Joost!
    NEE, dat wist ik allemaal niet maar nu wel :D haha
    ook een leuke maniet om ons te informeren! Zo leren wij ook nog eens iets! Relax maar lekker zodat je fit aan de lange reis kunt beginnen!

• 29 Oktober 2011 - 13:32

Marja Fr.:

ja, veel dingen die ik inderdaad niet wist.... maar wel leuk om te lezen.
    Ik hoop dat Joost het fototoestel nog terug heeft gekregen?
    groetjes van Noortje en Niek en van mij natuurlijk

• 29 Oktober 2011 - 14:11

Corine:

Die lange afstanden zijn dus wel fnuikend. Let alsjeblieft goed op. Mooie vogel Yvonne jammer dat de alkohol zo duur is, nu kun je niet helemaal los gaan met de baco's. HA HA

• 29 Oktober 2011 - 16:22

Cobie En Douwe:

Hy joost en yvonne,
    wat een avontuur he.
    Voor ons veel herkenbare foto,s en verhalen. Hebben jullie in het regenwoud geen krokodillen gezien???
    En Yvonne ik had je gewaarschuwd voor de snorkeltrip een reistabl te nemen, oo wat sneu voor je!!
    Verder wens ik jullie nog een geweldige trip, en een goede terug reis, tot snel. XXXXXX

• 29 Oktober 2011 - 17:04

Marcelle:

Het ziet er weer fantastisch uit!