Ayers Rock naar Kings Canyon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Ayers Rock naar Kings Canyon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Ayers Rock naar Kings Canyon

Door: joostenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Vandaag een halve reisdag en hopelijk ook wat te bekijken.
Eerst de vragen over de foto 's . We hebben er genoeg maar moeten die via een Windows computer uloaden en dat hebben we nog niet gedaan. Gebeurt wel nog tijdens deze reis. Met de iPad kan dat niet!
Vanmorgen weer bijtijds opgestaan en ontbeten bij het resort. Om 9.30 uur zaten we in de auto. Vandaag voor 300 km naar Kings Canyon. Het was al vroeg warm en gedurende de dag werd het 30 graden!
Tegen 13.00 uur konden we een eerste wandeling maken naar Kathleen,'s 'Spring Walk. Niet ver maar wel over rotsige paden, dus toch wel een uurtje gewandeld. De temperatuur speelde wel mee! Voor het eerst deze reis een levende kangaroo gezien, die tegen de wanden van de Canyon omlaag kwam. Hij was soms niet te zien zo goed is zijn schutkleur. Langs de weg hadden we al de nodige dode kangaroos gezien,
levende nu ook.
Na 20 km gereden te hebben, kwamen bij THE Kings Canyon Cross walk. Ook nu weer niet ver maar wel inspannend. Joost wilde nog een stuk van een andere wandeling doen nl een steile klim, waar hij vanaf boven weer mooie fotot's kon maken. Ik ging niet mee en ben naar de auto gegaan.
In dit deel van Australië zitten veel vliegjes, die steeds om en op je gezicht vliegen. Ik denk dat het nog niet echt het seizoen ervoor is, want het valt nog mee, maar is wel erg irritant. Joost heeft vandaag voor het eerst zijn " petten klamboe" op gezet, maar vond dat ook niet alles. Dus gewoon maar wapperen met je handen en ze steeds weer weg zwaaien. Van de sandflies hebben we geen noemenswaardige last gehad.
Tegen 17.00 uur bij het hotel en nu aan de baco en het bier voor we gaan eten, douchen, badderen en..........luieren. Morgen staat er en rit door de woestijn op de dirt roads naar Glenn Helen. Hiervoor is de 4WD auto gehuurd!!!
Ben benieuwd.

• 22 Oktober 2011 - 08:54

Jolanda Franken:

Leuk om zo met julilie mee te reizen!!
    "zie" ik ook wat van het land!!
    Ohhh ... zielige kangaroos!!
    Worden ze dood gereden ofzo? Na weer veel gezien te hebben is het ook wel fijn om even te niksen denk ik zo!
    Luieren met Bier en baco, klinkt goed hahaha

• 22 Oktober 2011 - 10:18

Jolande:

Hoi,hoi, gezellig om die verhalen van jullie te lezen. We krijgen zo ook een positieve indruk van Australië. (niet dat we die niet hadden maar wordt nog meer bevestigd).
    Wat de vliegjes betreft goed blijven zwaaien met die handjes, dan zijn jullie goed geoefend om weer naar het Carnaval te gaan. Geniet verder van jullie reis en wat het voetballen betreft, het begin is gemaakt van de week. hopelijk voor jou morgen weer positief nieuws.
    Veel plezier!

• 22 Oktober 2011 - 10:35

Aag Van Surksum:

Wow....op wikipedia reis ik virtueel met julie mee...
    Is het gesteente echt zo rood ?
    Ziet er fantastisch uit ,geen wonder dat de Anangu het in de mythologie,Tjukurpa,droomtijd noemden...
    Jullie genieten vast enorm !!! Gr.Aag

• 22 Oktober 2011 - 19:20

Marja:

Leuke verhalen, lastige vliegen. Buiten de bebouwde kom en bij warm weer zijn vliegen een plaag in heel Australie. Jammer dat ik er nu pas aan denk: in Alice Springs verkopen ze de enige creme die tegen die slome vliegen helpt. Ben benieuwd hoe het 4x4 rijden jullie bevalt.