Van Kings Canyon naar Glenn Helen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu Van Kings Canyon naar Glenn Helen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Kant - WaarBenJij.nu

Van Kings Canyon naar Glenn Helen

Door: joostenyvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Vanmorgen na het ontbijt zijn we begonnen aan een reisdag van 300 km waarvan ruim 150 km over onverharde wegen. Met de 4WD Toyota Prado, die hoog op zijn wielen staat en erg comfortabel is, moet dat geen probleem zijn. Extra water en wat te eten voor onderweg ingeslagen en om 9.15 uur op pad.
Het rijden over de dirt roads valt reuze mee, maar harder dan 80 km per uur gaan we niet. Het lijkt alsof we alleen op de wereld zijn. Op een afstand van bijvoorbeeld Den Bosch naar Meppel, komen we gedurende de hele dag hooguit 20 auto's tegen.
Het landschap verandert niet veel en het is behalve de hobbelende weg niet veel anders dan de afgelopen dagen.
Op sommige momenten gaan we de auto uit om foto's te maken en van het uitzicht te genieten zoals bij: Tnorala/ Gosse Bluf waar we een korte wandeling maken.
We volgen de Meereenie Loop en gaan er bij Tyler 's Pass uit.
In het West Macdonnel National Park doen we een wandeling in de Gorges van Redbank.
Om hier te komen gaan we de grote weg af en komen via een dirt road bij de start van de wandeling.
Het is ondertussen 14.30uur en het is 35 graden buiten. Je snapt dat een wandeling van 4 km dan toch wel afzien is ook als hij over rotsachtige paden vol met losse stenen gaat. Het eindpunt is wel de moeite waard.
Vervolgens door naar ons hotelmin het Glenn Helen Resort of wat daar voor door moet gaan. Vannacht slapen we in een motel met een kamer uit de jaren 60 wel schoon maar achterhaald qua inrichting.
Bij het resort kun je een korte mooie wandeling maken, die leidt naar een prachtig uitzicht tussen twee grote rotspartijen. Ook hier klimmen en klauteren over rotsen en grote stenen.Het eten 'avonds is verrassend goed. Morgen naar Alice Springs en is onze reis door de bushbush bijna ten einde.

• 23 Oktober 2011 - 10:58

Corine:

Hoi Joost en Yvonne,
    Leuk iedere keer iets te lezen van jullie.
    Druk programma. Kom je ook nog wel toe aan je E-reader?

• 23 Oktober 2011 - 12:24

Jolanda Franken:

Wat vliegt de tijd!! In korte tijd al zoveel kilometers afgelegd!
    Jullie zullen straks wel een bere-conditie hebben!! :-)

• 24 Oktober 2011 - 07:18

Mario:

hoi yvonne en joost,
    ik zal dadelijk even in de auto kijken hoe de anti vliegen creme heet. werkt echt prima!

• 24 Oktober 2011 - 07:33

Mario:

ben ik weer. Het is van Desert Dwellers in Alice Springs.
    Nature's botanical.Rosemary en cedarwood oils in a natural creme.
    gr mario